Ξαναζωντανεύει το «Ακροπόλ» της Πατησίων

 

Το κτίριο, που ανήκει στο υπουργείο Πολιτισμού, δεν θα λειτουργήσει ως ξενοδοχείο, αλλά ως κτίριο πολιτισμού.

assets_LARGE_t_420_54496452_type12713

Μέσα στο φθινόπωρο θα είναι έτοιμο να φιλοξενήσει τις πρώτες δράσεις και, εφόσον εξασφαλιστούν 1,2 εκατ. από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων ή από αλλού, έως το τέλος της χρονιάς μπορεί να έχουν ολοκληρωθεί όλα τα προγράμματα αναστήλωσης και ανακαίνισής του (τα χρήματα του ΕΣΠΑ τελειώνουν τον Νοέμβριο).

«Η ολοκλήρωση του Acropole Palace αποτελεί προτεραιότητα του υπουργείου Πολιτισμού» δήλωσε μετά από αυτοψία που έκανε εκεί ο αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού Νίκος Ξυδάκης. «Το Acropole Palace θα μετατραπεί σε σημαντικό κύτταρο πολιτισμού, έναν χώρο καλλιτεχνικής δημιουργίας και προσέλκυσης κυρίως νέων καλλιτεχνών, που θα στεγάζει και χώρους εκθέσεων, πωλητήριο του ΤΑΠΑ κ.ά.

 

Η ιστορία του «Ακροπόλ Παλάς», που συνδέθηκε στο παρέλθον με την κοσμική Αθήνα

του Ελευθερίου Γ. Σκιαδά.

Το 1990 σε διεθνή συνάντηση αρχιτεκτόνων (Βιένη) και έπειτα από πρόταση του καθηγητή του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Νικόλαου Θ. Χολέβα χαρακτηρίστηκε «εξαίρετο δείγμα αρχιτεκτονικής του διεθνούς Art Nouveau». Πρόκειται για το «Ακροπόλ Παλάς», το ξενοδοχείο «στολίδι» της Πατησίων (και Αβέρωφ), το οποίο εγκαταλελειμμένο από το υπουργείο Πολιτισμού παραδόθηκε για μία ακόμη φορά στις φλόγες. Δείγμα της σπάνιας ευαισθησίας του αρχιτέκτονα που το σχεδίασε, του Σωτήριου Μαγιάση (1894-1966), οικοδομήθηκε τη διετία 1926-1928, σφράγισε την εποχή του και συνδέθηκε με την έντονη κοσμική ζωή των Αθηνών του Μεσοπολέμου.

Από το ξεκίνημα της λειτουργίας του προσείλκυσε τους αστούς με τα «καθιερωθέντα δι’ εκάστην Τρίτην και Σάββατον Thés Dansants», ενώ από το 1932 άρχισε τα «aperitifes Dansants», όπως έγραφαν οι εφημερίδες της εποχής, με την ορχήστρα των Νεοκλή και Σπενς!

Αλλά και στα νεότερα χρόνια παρακολούθησε με συνέπεια τις εξελίξεις. Πόσοι και πόσοι δεν απόλαυσαν το roof garden τη δεκαετία του ’60 με τον Λούκας στο πιάνο ή τα πρωτοχρονιάτικα ρεβεγιόν στο περίφημο «Αθηναϊκό Σαλόνι» του.

Ο Χρήστος Χαιρόπουλος με την ορχήστρα του Άλκη Σμυρναίου, τη Μαίρη Μοντ και τη Φραντζέσκα Ιακωβίδου παρουσίαζαν τις δημιουργίες τους και στο πρωτοπόρο night club η ορχήστρα του Γεράσιμου Λαβράνου με την Audrey Grey προσέφεραν στο αθηναϊκό κοινό τις σύγχρονες διεθνείς επιτυχίες της εποχής.

Έφτασε τα βήματά του μέχρι τις αρχές της δεκαετίας ’80, όταν με την ορχήστρα του Γιώργου Μουζάκη τραγουδούσαν ο Τώνης Μαρούδας και η Κλειώ Δενάρδου.

Το 1991 το παραδοσιακό κτίριο κρίθηκε διατηρητέο. Αφού άλλαξε χέρια, τελικά αγοράστηκε από το υπουργείο Πολιτισμού για να παραδοθεί στις φλόγες. Την πρώτη φορά το 2009 και τον Γενάρη του 2012 για δεύτερη φορά.

http://www.ethnos.gr/

 

http://mikros-romios.gr

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s