Mad Max Fury Road στο δρόμο για Sydney Opera House

Να πηγαίνεις πρωϊ πρωϊ στη δουλειά σου και ξάφνου να βλέπεις ένα κομβόι εξώκοσμο πολεμικό να παρελαύνει αλαλάζοντας δίπλα σου…. μη σου λάχει…χαχαχα!!!

Ο λόγος για τις πρόβες των συντελεστών της ταινίας Mad Max Fury Road για το διαφημιστικό που έλαβε χώρα στις 13 Μαίου στη γέφυρα προς την Όπερα του Σίδνευ!!!

Tο νέο φιλμ του Τζορτζ Μίλερ

«’Ενας από τους λόγους για τους οποίους γύρισα αυτή την ταινία είναι γιατί κατάλαβα, εντελώς αναπάντεχα, ότι στην Ιαπωνία ο Mad Max θεωρείται σαμουράι. Στη Σκανδιναβία τον βλέπουν σαν ένα μοναχικό Βίκινγκ.

Οι Γάλλοι ήταν οι πρώτοι που αντιλήφθηκαν ότι πρόκειται για γουέστερν με ρόδες. Ο Mad Max είναι αρχετυπική μορφή. Η ταινία είναι γουέστερν και ως τέτοια αφηγείται αλληγορίες με πολύ λιτό τρόπο. Αυτό είναι πρόκληση για κάθε σκηνοθέτη», εξηγεί σε πρόσφατη συνέντευξή του ο δημιουργός της τετραλογίας «Mad Max», Τζορζ Μίλερ.

Ο Αυστραλός, ελληνικής καταγωγής, δημιουργός βραβεύτηκε με Οσκαρ για το animation «Happy Feet» αλλά πέρασε στην ιστορία του κινηματογράφου ως ο πρώτος οραματιστής του δυστοπικού μέλλοντος της ανθρωπότητας. «Η ιδέα παραμένει πάντα η ίδια γιατί δυστυχώς τα πράγματα δεν έχουν αλλάξει ιδιαίτερα τα τελευταία τριάντα χρόνια.

Ο Mad Max γεννήθηκε στο μυαλό μου μετά την πετρελαϊκή κρίση του 1972. Ηταν λίγες μόνο μέρες μετά την αποτύπωση της έλλειψης πετρελαίου στη Μελβούρνη που ξεκινήσαμε τα γυρίσματα της πρώτης ταινίας.

Σκεφτόμουν πώς θα ήταν ο κόσμος αν ξεμέναμε από πετρέλαιο. Αν στέρευε. Θα ζούσαμε σε ένα νέο Μεσαίωνα όπου δεν θα ίσχυε κανένας νόμος», υποστηρίζει ο Τζορτζ Μίλερ επισημαίνοντας παράλληλα την επικινδυνότητα ενός άλλου πολέμου, εκείνου για το νερό.

«Οι πόλεμοι του Κόλπου έγιναν για το πετρέλαιο και αυτό πέρασε στο δεύτερο “Mad Max”. Οταν όμως επισκέφθηκα κάποτε την Ινδία συνειδητοποίησα ότι ο πόλεμος με το Πακιστάν αφορούσε στο νερό. Στο ποιος θα ελέγχει τις πηγές. Αυτό βρίσκεται πίσω από το “Fury Road”», προσθέτει ο βραβευμένος σκηνοθέτης. Οπου «Fury Road» η νέα περιπέτεια του γνωστού ήρωα του Μίλερ η οποία κάνει μεγάλη πρεμιέρα στο Φεστιβάλ των Καννών αυτή την Πέμπτη καθώς και στις κινηματογραφικές αίθουσες όλου του κόσμου.

Ο Μελ Γκίμπσον έχει δώσει τη θέση του στον Τομ Χάρντι και στη θέση του συνοδηγού βρίσκεται η Σαρλίζ Θερόν, μια από τις πιο γοητευτικές ηθοποιούς του Χόλιγουντ, με τα μαλλιά κουρεμένα σύρριζα. Στόχος των δύο ηρώων της ταινίας του Μίλερ είναι να διασχίσουν μια πολύ επικίνδυνη έρημο. Στο κατόπι τους βρίσκονται τα War Boys, ο αιμοδιψής στρατός ενός αδίστακτου δικτάτορα. Και αν ο Τζορτζ Μίλερ υπερηφανεύεται για κάτι, αυτό είναι το γεγονός ότι όλα τα γυρίσματα είναι αληθινά, χωρίς την παραμικρή παρέμβαση από ηλεκτρονικούς υπολογιστές.

Χωρίς κασκαντέρ

«Φτιάξαμε βέβαια μια τεράστια καταιγίδα στο PC. Αυτό δεν μπορούσαμε να το κάνουμε αλλιώς. Αλλά όλες οι υπόλοιπες σκηνές είναι αληθινές και μάλιστα πολλές από αυτές γυρίστηκαν από τους ηθοποιούς και όχι από τους κασκαντέρ. Ο Τομ Χάρντι παίζει ράγκμπι, η Σαρλίζ είναι χορεύτρια, ενώ ο Νικ Χουλτ, που υποδύεται τον Nux, είναι πολύ αθλητικός τύπος», εξηγεί ο σκηνοθέτης και προσθέτει: «Το να κάνεις πραγματικά γυρίσματα είναι κάτι που βρίσκεται στο ίδιο το DNA μιας ταινίας. Οταν έχεις αληθινά αυτοκίνητα σε πραγματικό περιβάλλον, γιατί να το κάνεις ψηφιακά; Η σκόνη, η ζέστη και όλα αυτά τα στοιχεία είναι μέσα στο φιλμ», υποστηρίζει.

Ασφαλώς και δεν μπορεί να ξεχάσει το ξεκίνημα αυτής της μεγάλης περιπέτειας που τον καθιέρωσε στον κινηματογράφο. Τις δυσκολίες που συνάντησε στα τέλη της δεκαετίας του ‘70 και τα εμπόδια που με τη βοήθεια φίλων ξεπέρασε για να ολοκληρώσει το πρώτο «Mad Max».

«’Ηταν η πρώτη μου ταινία μεγάλου μεγέθους. Και τα χρήματα τελείωσαν πριν ξεκινήσουμε το μοντάζ. Το έκανα τελικά στην κουζίνα του σπιτιού μου επί ένα χρόνο. Τα Σαββατοκύριακα δούλευα στα επείγοντα περιστατικά σε νοσοκομείο για να μπορώ να συνεχίσω. Οταν τελείωσα ήμουν σίγουρος ότι δεν θα ξαναγύριζα ταινία ποτέ μου». Η συμβουλή του Πίτερ Γουίρ ήταν καθοριστική για το νεαρό τότε σκηνοθέτη.

«Πρέπει να δουλεύεις στην ταινία σαν να βρίσκεσαι σε περίπολο στη ζούγκλα του Βιετνάμ. Δεν έχεις ιδέα πού κρύβονται οι ελεύθεροι σκοπευτές και οι νάρκες αλλά πρέπει να κρατάς την ομάδα σου ενωμένη και να έχεις το μυαλό σου πάντα στο στόχο. Τα πόδια σου να είναι ελαφριά, να προσαρμόζεσαι εύκολα και να είσαι ευκίνητος».

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΛΙΓΚΑΣ

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s