Ανάγνωση της Διαθήκης του Βασιλιά Καρνάβαλου

Το Κερκυραϊκό καρναβάλι

Οι Αρχαιοελληνικές γιορτές στην αρχή της άνοιξης που γινόνταν προς τιμήν του Διονύσου, θεού του κρασιού και του γλεντιού, με σκοπό την καλή σοδειά και την καλή κτηνοτροφική παραγωγή είναι ο πρόδρομος του σημερινού Καρναβαλιού σε όλη την Ελλάδα.

Εδώ στην Κέρκυρα με την πάροδο του χρόνου οι γιορτές αυτές δέχτηκαν ισχυρές Βενετσιάνικες επιρροές που κάνουν το σημερινό Κερκυραϊκό καρναβάλι τελείως διαφορετικό από την υπόλοιπη Ελλάδα, χωρίς να υστερεί καθόλου σε ξεφάντωμα, απεναντίας διαθέτει επιπλέον και αυτή την έμφυτη βουρλισιά των Κερκυραίων που το κάνουν ακόμη πιο διασκεδαστικό και γιορτινό.

Τα ρούχα και η γκαρνταρόμπα γενικά των μασκαράδων αλλά και των αρμάτων είναι επηρρεασμένα από τον μεσαίωνα και αποπνέουν ένα διαφορετικό Βενετσιάνικο αριστοκρατικό “αέρα”, σατιρίζονται με καταλυτικό κι απόλυτο τρόπο τα πάντα και ειδικά οι πολιτικοί αλλά και οι πολύ πιο παλιοί απο αυτούς, η διακριτικότητα και ο συντηρητισμός είναι άγνωστες λέξεις και το γλέντι συνεχίζεται τόσο στην πόλη όσο και στα χωριά όπου εξακολουθούν να συντηρούνται πρωτόγνωρα έθιμα που θα δούμε παρακάτω στο καρναβάλι των χωριών της Κέρκυρας.

Χαρακτηριστικός και ο Βενετσιάνικος γάμος με σκηνικά και ρούχα εποχής που φέρνει την ατμόσφαιρα πιο κοντά στο μεσαίωνα.

Στα άρματα που παρελαύνουν στους δρόμους της πόλης τόσο κατά την πρώτη δοκιμαστική παρέλαση της πρώτης Κυριακής του Ασώτου όσο και κατά την τελευταία Κυριακή της Αποκριάς όπου καίγεται και το ομοίωμα του Καρνάβαλου, εκτός των άλλων υπάρχουν και χαρακτήρες που βρίσκουμε μόνο εδώ, όπως οι Ντοτόροι (γιατροί), οι νοδάροι (συμβολαιογράφοι) χρήσιμοι κατά την ανάγνωση της διαθήκης του Καρνάβαλου, και τα μουζέτα δηλαδή οι μάσκες όπως τις αναφέρουμε εδώ.

Οι μασκαράδες έχουν καλυμμένο όλο το προσωπό τους με τα μουζέτα έτσι δεν τους γνωρίζει κανείς και γυρίζουν παντού χωρίς να δείχνουν κανένα έλεος στα θύματά τους.

Την τρίτη και τελευταία Κυριακή το καρναβάλι τελειώνει με την παρέλαση και το τελικό κάψιμο του βασιλιά καρνάβαλου, μαζί του καίγονται συμβολικά και όλα τα κακά και οι νοδάροι που τον συνοδεύουν διαβάζουν τη διαθήκη του που συνήθως είναι συμβουλές αλλά και πικάντικα δώρα προς τους πολιτικούς, ακολουθεί γλέντι με χορούς και τραγούδια μέχρι και το άλλο πρωϊ.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s