Ο αρχαιότερος νομικός κώδικας στην ιστορία

«Είμαι ο Χαμουραμπί ο βασιλιάς ο τέλειος. Για τους μαυροκέφαλους (τους Βαβυλώνιους) που μου έδωσαν ο Ενλίλ και ο Μαρδούκ. Με κάλεσαν οι μεγάλοι (αυτοί) θεοί. Είμαι ο ποιμένας που προστατεύει καλά…

Δεν σταύρωσα τα χέρια μου (αλλά) αναζήτησα τόπους ευημερίας… εξόντωσα τους εχθρούς, έσβησα τις αντιστάσεις… φόνευσα… διέλυσα… αιχμαλώτισα… καθυπόταξα… έκαψα κάτω απ’ το πόδι μου τους ανυπάκοους. Τον εχθρό ξερίζωσα, τους ανθρώπους της χώρας μου άφησα ξαπλωμένους σε πλούσιο λιβάδι. Κατέγραψα τις πολύτιμες λέξεις μου για να μην αδικήσει ο δυνατός τον αδύνατο, για να βρίσκουν τα ορφανά και οι χήρες το δίκιο τους. Είμαι ο βασιλιάς που προεξέχει ανάμεσα στους βασιλιάδες»

Έτσι αναφέρεται σε «αυτοεγκώμιο» που βρέθηκε στην Ούρ, αλλά και στην μεγάλη στήλη από βασάλτη ύψους 2,25 μέτρα, που βρέθηκε στη μεσοποταμιακή Σούσα, την αρχαία πρωτεύουσα του Ελάμ. Η «στήλη του Χαμουραμπί» όπως ονομάστηκε, βρέθηκε το 1901 από τον αρχαιολόγο Jacques Morgen σπασμένη σε τρία κομμάτια που εύκολα συνταιριάχτηκαν. Περιείχε συλλογή 282 νόμων, για ιδιωτικό εμπορικό και διοικητικό δίκαιο. Πολλοί εκ των οποίων παραμένουν δυσνόητοι. «Ο κώδικας του Χαμουραμπί προέρχεται από τον 17ο αιώνα π.Χ. (πολύ πριν) από την εποχή του βιβλικού Αβραάμ!» P. Eisele «Βαβυλώνα» σελ.211

https://stardust30.wordpress.com/

Leave a Reply

