“ΤΑ ΙΔΙΑ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗ ΜΟΥ…ΤΑ ΙΔΙΑ ΠΑΝΤΕΛΗ ΜΟΥ;”

 

Με ευκαιρία την εορτή του Αγίου Παντελεήμονος 27 Ιουλίου θα ήθελα να πω σε όσους χρησιμοποιούν τη φράση «τα ίδια Παντελάκη μου τα ίδια Παντελή μου» ότι ο Παντελής ο Αστραπογιαννάκης ήταν Κρητικός κι έζησε στο αντάρτικο την περίοδο της κατοχής της Κρήτης από τους Ενετούς.

Εκτός από την παλικαριά του διέθετε λέγειν και ικανότητες εμψυχωτή. Μιλούσε στους άντρες του αλλά και στους κατοίκους των χωριών, υποσχόμενος ότι πριν περάσει πολύς καιρός η Κρήτη θα ελευθερωθεί από τους Ενετούς.

Πράγμα που άργησε κάποιους αιώνες να συμβεί. Κι αν ο Παντελάκης ζούσε σε όλο το διάστημα της ενετοκρατίας, τις ίδιες υποσχέσεις θα έδινε για απελευθέρωση.Τον είχαν μάθει, λοιπόν, οι Κρητικοί και όταν πήγαινε να τους μιλήσει και να τους δώσει ελπίδες για ταχεία απελευθέρωση, του έλεγαν όλοι, εν χορώ “Ξέρουμε, ξέρουμε.. τα ίδια Παντελάκη μου, τα ίδια Παντελή μου”

Να μη το λέτε όσοι το λέτε κοροϊδευτικά λοιπόν. Γιατί για τη λευτεριά έλεγε ότι έλεγε το παλικάρι ο Παντελάκης!

Giorgos Potamitis
Leave a Reply

