Ο ΟΗΕ διόρισε μια ηρωίδα κόμικ τη Wonder Woman ως πρέσβειρα για τα δικαιώματα των γυναικών…..

marston-wonder

Η απόφαση αυτή σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως, με αρκετούς να τη βρίσκουν πρωτότυπη και έξυπνη, καθώς ένας τόσο δημοφιλής χαρακτήρας της ποπ κουλτούρας θα τραβήξει την προσοχή του κόσμου και θα βοηθήσει στο να έρθει στο προσκήνιο ένα τόσο σημαντικό θέμα, αλλά και πολλούς να ασκούν έντονη κριτική στον ΟΗΕ επειδή ανέθεσε μια τόσο σημαντική θέση σε μια γυναίκα που, στην πραγματικότητα, δεν υπάρχει.

Για την ακρίβεια, η μεγαλύτερη αντίδραση σε αυτό το τιμητικό διορισμό ήρθε μέσα από τον ΟΗΕ, με περισσότερα από 600 μέλη του οργανισμού να έχουν ξεκινήσει μια διαδικτυακή καμπάνια για να καταδικάσουν τη θέση της ηρωίδας ως πρέσβειρα.

Στην καμπάνια, τα δυσαρεστημένα μέλη του ΟΗΕ προτρέπουν το Γενικό Γραμματέα Ban Ki-Moon να αναθεωρήσει την απόφαση, γράφοντας πως, μεταξύ άλλων, η «έκδηλα σεξουαλική εικόνα» της Wonder Woman δεν καλύπτει τις διάφορες πολιτισμικές ταυτότητες.

α μέλη του ΟΗΕ πήγαν το όλο θέμα ένα βήμα παραπέρα, κατά τη διάρκεια της επίσημης τελετής διορισμού της Wonder Woman στη Νέα Υόρκη, όπου παρευρίσκονταν και οι δύο ηθοποιοί που έχουν υποδυθεί τη Wonder Woman, η Gal Gadot (τώρα) και η Lynda Carter (στο παρελθόν).

Στην αρχή της εκδήλωσης, σχεδόν 100 διαδηλωτές-μέλη του ΟΗΕ στάθηκαν όρθιοι με τις πλάτες τους γυρισμένες στη σκηνή και τις γροθιές τους υψωμένες στον αέρα, και περίπου στα μισά της εκδήλωσης αποχώρησαν από την αίθουσα και συγκεντρώθηκαν στην είσοδο του κτιρίου, κρατώντας διάφορα πλακάτ διαμαρτυρίας.

«Για κάτι τόσο σημαντικό, χρειάζεσαι μια αληθινή γυναίκα που να μπορεί να μιλά», είπε ένας από τους διαδηλωτές στο Guardian. «Κάποια που να μπορεί να ταξιδεύει, κάποια που να μπορεί να υπερασπιστεί αυτά τα κορίτσια, κάποια που μπορεί να έχει άποψη, κάποια που μπορεί να δίνει συνεντεύξεις, κάποια που μπορεί να σταθεί μπροστά σε 192 μέλη και να πει “αυτό θέλουμε να κάνετε”».

«Σε τελική ανάλυση, φαίνεται πως τα Ηνωμένα Έθνη δεν ήταν ικανά να βρουν μια πραγματική γυναίκα που θα μπορούσε να υπερασπιστεί τα δικαιώματα όλων των γυναικών σχετικά με το θέμα της φυλετικής ισότητας και να παλέψει για τη χειραφέτησή τους», αναφέρουν στη δήλωση που συνοδεύει την καμπάνια.

Ο “πατέρας” της Γουόντερ Γούμαν

Το 1915 ο τελειόφοιτος της ψυχολογίας Γουίλιαμ Μάρστον έκανε μια έρευνα στο Χάρβαρντ κατά την οποία ανέπτυξε ένα πρόγραμμα που το ονόμασε «Τεστ εξαπάτησης Μάρστον».

Κατά τη διάρκεια της εξέτασης, υπέβαλλε στο υποκείμενο ερωτήσεις και ταυτόχρονα κατέγραφε την πίεση του αίματός του. Τα ψέματα, έλεγε, θα εμφανίζονταν στο γράφημα ως σημεία ασυνέχειας. Με άλλα λόγια, ο Γουίλιαμ Μάρστον ανακάλυψε τον ανιχνευτή ψεύδους.

Ο Μάρστον έλεγε πάντα ότι είχε εφεύρει μια διαδικασία και όχι κάποιο μηχάνημα, αλλά έγινε διάσημος διεθνώς ως πατέρας της συσκευής ανίχνευσης ψεύδους. Όμως, ενώ εκείνος θεωρούσε τη διαδικασία αλάνθαστη, εφόσον έχει εκτελεστεί σωστά, η ακρίβεια του τεστ είναι επίμαχο θέμα που προκαλεί αμφισβητήσεις και διαφωνίες για σχεδόν εκατό χρόνια….

Ο Μάρστον όμως δεν διακρίθηκε μόνο για αυτή την εφεύρεση. Ήταν άνθρωπος με ακλόνητες πεποιθήσεις και πίστευε ότι η κοινωνία είναι καταδικασμένη, εκτός αν σιγά σιγά αναλάβουν την εξουσία οι γυναίκες. Αποφάσισε λοιπόν να δημιουργήσει μια πανίσχυρη μυθική ηρωίδα, πρότυπο για τις νέες γυναίκες. «Ούτε τα κορίτσια δεν θέλουν να είναι κορίτσια όσο το θηλυκό στερεότυπο μας δεν έχει δύναμη, ισχύ και εξουσία», έγραφε. «Η προφανής θεραπεία είναι να δημιουργήσουμε έναν θηλυκό χαρακτήρα με όλες τις υπερδυνάμεις του Σούπερμαν συν όλη τη σαγήνη μιας καλής και όμορφης γυναίκας.»…

Έτσι, ένα τέταρτο του αιώνα μετά από την εφεύρεση του ανιχνευτή του ψεύδους, ο Μάρστον δημιούργησε έναν χαρακτήρα κόμικ εξίσου συναρπαστικό με την πρώτη του δημιουργία: Τη «γυναίκα θαύμα», τη Γουόντερ Γούμαν, η οποία πρωτοεμφανίστηκε στα DC Comics τον Δεκέμβριο του 1941.

Ο Μάρστον έγραφε τα κόμικς με τη Γουόντερ Γούμαν μέχρι το θάνατό του, το 1948. Η οικογενειακή ζωή του δεν ήταν συνηθισμένη. Ζούσε με τη γυναίκα του Ελίζαμπεθ, αλλά και την ερωμένη του, Όλιβ Μπερν, οι οποίες ήταν δυναμικές, καταξιωμένες και αποτέλεσαν έμπνευση για το έργο του.

Είχε κάνει τέσσερα παιδιά, δύο με την καθεμία. Τα βαριά ασημένια βραχιόλια που φορούσε η ερωμένη του, Όλιβ, αποτέλεσαν την έμπνευση για τα βραχιόλια της Γουόντερ Γούμαν, που, σύμφωνα με τα λόγια του Μάρστον, «την προστατεύουν από τις σφαίρες στον μοχθηρό κόσμο των αντρών»….

http://www.mixanitouxronou.gr/o-epistimonas-pou…/

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s