The secret life of Geisha

Πρόσωπα λευκά, αγαλμάτινα, με κόκκινο κραγιόν στα χείλη.
Βαριά, πολύχρωμα κιμονό, και βεντάλιες που με το άνοιγμά τους καθηλώνουν τον παρατηρητή σε μια ατμόσφαιρα αυστηρά δραματική.
Οι γκέισες, φιγούρες φτιαγμένες από συστατικά αθωότητας και ερωτισμού μαζί, γεννήθηκαν με την ευλογία της ομορφιάς και την κατάρα της σιωπής.

Τόνοι μελάνης έχουν χρησιμοποιηθεί για να περιγράψουν και να αναλύσουν το θεσμό της γκέισας στην Ιαπωνία.

Γκέισα σημαίνει καλλιτέχνης στα ιαπωνικά και οι γκέισες είναι ακριβώς αυτό, καλλιτέχνιδες που έχουν εκπαιδευθεί για χρόνια σε παραδοσιακές μορφές τέχνης και μέρος της δουλειάς τους είναι να ψυχαγωγούν τους πελάτες τους χορεύοντας, παίζοντας μουσική κτλ.

2016-04-05-1459865915-8727547-2102_06.jpg

Δύο μαθητευόμενες γκέισες. Credit: http://www.japan-guide.com.

Οι γκέισες ως καλλιτέχνες και ψυχαγωγοί «γεννήθηκαν» το 18ο αιώνα και αρχικά ήταν…άντρες. Στην πορεία, ο θεσμός πέρασε σε γυναικεία χέρια, εξελίχθηκε, έφτασε στο απόγειό του και παρήκμασε μεταπολεμικά, με αποτέλεσμα σήμερα, από τις 80.000 γκέισες που υπήρχαν το 1930 να απομένουν μόνο γύρω στις 2.000-3.000 περίπου.

Στις μέρες μας, η γκέισα αποτελεί το θεματοφύλακα της ιαπωνικής παράδοσης, εκφράζει έναν αυθεντικό, άρρηκτο δεσμό της σύγχρονης Ιαπωνίας με το παρελθόν της. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που οι γκέισες επιβίωσαν ως επάγγελμα στη σύγχρονη εποχή, σε συνδυασμό φυσικά με το γεγονός ότι η συντροφιά τους κοστίζει π-α-ν-ά-κ-ρ-ι-β-α (τουλάχιστον 300-400 ευρώ την ώρα) και αποτελεί ένδειξη κύρους να μπορεί κανείς να βγει μαζί τους.

2016-04-05-1459866019-7754997-2102_02.jpg

Μία μάικο και μία γκέισα χορεύουν και μία ακόμη γκέισα παίζει μουσική για τους πελάτες. Ο λογαριασμός στο τέλος αυτής της βραδιάς εύκολα μπορεί να ξεπεράσει τα 2.000 ευρώ. Credit: http://www.japan-guide.com.

Οι γκέισες του Κιότο ζουν και εργάζονται κάτω από ένα πέπλο μυστηρίου σε πέντε παραδοσιακές συνοικίες που λέγονται «χαναμάτσι», συνοικίες των λουλουδιών.

Οι συνοικίες είναι προσβάσιμες και στίφη τουριστών μαζεύονται για να φωτογραφίσουν μια γκέισα που περπατά στο δρόμο προς κάποιο ραντεβού, κατά κανόνα σε παραδοσιακό τεϊοποτείο.

Η εκπαίδευση της γκέισας σήμερα ξεκινά γύρω στην ηλικία των 15 και διαρκεί 5 με 6 χρόνια: τους πρώτους μήνες περιλαμβάνει παρατήρηση των «αδελφών» της, εκπαίδευση στις τέχνες και χαμαλοδουλειές στον οίκο διαμονής, όπου ζει εσώκλειστη.

Geisha-10.jpg

Αργότερα και μετά από εξετάσεις, η κοπέλα λαμβάνει τον τίτλο της μάικο (μαθητευόμενη γκέισα) και ξεκινά 5ετή πρακτική στο πλάι της «μεγάλης αδελφής» της, δηλαδή μιας μεγαλύτερης μάικο ή επαγγελματία γκέισας του ίδιου οίκου, με την οποία αναπτύσσει ισχυρό και δια βίου δεσμό φιλίας και σεβασμού.

Είναι μια σκληρή και επίπονη εκπαίδευση, αλλά το όφελος στο τέλος είναι μεγάλο: το νυχτοκάματο μιας δημοφιλούς γκέισας εύκολα φτάνει ή και ξεπερνάει τα 1.000 ευρώ, με ένα ετήσιο εισόδημα της τάξης των 250.000 ευρώ.

Αρχικά, βέβαια, όσο η κοπέλα είναι ακόμη μάικο, πηγαίνει σχεδόν όλο για να ξεπληρώσει το χρέος της εκπαίδευσης και της διαμονής της, αφού η ίδια δεν έχει πληρώσει τίποτα.

Και πώς θα μπορούσε άλλωστε, όταν μόνο τα κιμόνο τους μπορεί να κοστίζουν και 20.000 ευρώ το ένα και έχουν από καμιά εικοσαριά η καθεμία. Με σωστή διαχείριση και λίγη τύχη, όμως, οι γκέισες μπορούν να γίνουν πάμπλουτες, σαν τους άντρες που συντροφεύουν.

Εξάλλου, σε αντίθεση με τις εταίρες των ιαπωνικών καμπαρέ, η ηλικία δεν αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για το επάγγελμά τους.

2016-04-05-1459866116-272472-3b536bfb_o.jpeg

Δρόμος στη συνοικία Gion, με παραδοσιακά σπίτια όπου κατοικούν γκέισες.

Κλείνουμε με την ερώτηση του ενός εκατομμυρίου, που είναι, φυσικά, αν οι γκέισες προσφέρουν ερωτικές υπηρεσίες. Η απάντηση είναι όχι, σήμερα δεν επιτρέπεται ούτε να τις ακουμπήσεις.

Οι γκέισες πληρώνονται για τη συντροφιά τους, όχι για σεξ, και το αν θα συνάψουν σχέση με κάποιο πελάτη τους είναι καθαρά δικό τους θέμα. Αρκετά παλιότερα, όμως, πολλές κοπέλες πράγματι «πήγαιναν» με τους πελάτες τους, παρότι αυτό απαγορευόταν, για να προστατευτεί η δουλειά των αδειούχων ιερόδουλων που ήταν νόμιμη και φορολογήσιμη.

https://www.huffingtonpost.gr/themis-katsimichas/post_11516_b_9617446.html

 

13 comments on “The secret life of Geisha

  1. Every country has its own tradition. Being Geisha is not as easy as somebody can think. I don’t like their look, those pale faces, but I always will support tradition.

    Liked by 1 person

    • Good morning Beata this is the Reason Behind a Geishas’ White Makeup!

      The origins of this unique tradition can be seen across the pond in China. During the Heian Period (794 to 1185 A.D.), Chinese culture was hugely influential in Japan. This included beauty trends and practices. Chinese courtesan women took to wearing thick white makeup because it looked better in the light, particularly if they were to perform to or entertain nobles.

      Of course, in this period, there was no artificial lighting to enhance a face or a figure, only candlelight. Both Chinese courtesans and Geishas took to wearing white makeup and creating a porcelain look, for the purpose of creating prominent facial expressions which could be clearly visible. This was especially important as Geisha women were mainly entertainers, dancing and singing for their clients way into the evening and therefore could not rely on natural sunlight. It was incredibly important for their faces to be visible and recognizable.

      Although now this practice is no longer necessary with today’s modern technology and lighting effects, modern-day Geishas still continue this practice, as they do with other traditional aspects of a Geishas appearance such as the kimono and accessories!

      Liked by 1 person

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s