Wild Wild Country: Η ιστορία πίσω από την ιστορία

 Το ΄΄ (΄΄Άγρια άγρια χώρα΄΄), η σειρά ντοκιμαντέρ σε έξι μέρη που παρουσιάστηκε πρόσφατα από το Netflix, προσελκύει την παγκόσμια προσοχή. Αφηγείται την εντυπωσιακή ιστορία μιας ομάδας ανθρώπων, που εμπνεόμενη από το όραμα τού μύστη Όσσο (Osho), δημιουργεί έναν εναλλακτικό τρόπο ζωής στο κεντρικό Όρεγκον.

Part 1

Under the watchful eye of his secretary, Ma Anand Sheela, spiritual guru Bhagwan Shree Rajneesh relocates his ashram from India to Oregon in 1981.

29688bba7f06386564f78e26607bd457affc9172

Part 2

The Bhagwan’s flamboyant followers irk the tight-knit locals, who pursue legal action against the commune. But Sheela retaliates with a cunning plan.

bfb32358f97f36b3a110a8076467ca5ba11a7100

Part 3

Sheela emerges as a provocative spokeswoman. As Election Day approaches, the Rajneeshees recruit thousands of homeless people to fortify their ranks.

71eab499502e381ed1c016e22a6a42e6a3371a7a

Part 4

Local officials try to build a case against the Rajneeshees. When Sheela’s thirst for power turns violent, the Bhagwan finally breaks his silence.

a7875cfff5c78e37bd9a2db5ff956160131905ea

Part 5

The bitter feud between Sheela and the Bhagwan divides the community — and opens the door for the FBI. At the ranch, a task force amasses evidence.

424a668868c127be0a4b7473ed884f960ee8baa5

Part 6

The Bhagwan flees the ranch. Sheela and several followers are arrested in Germany. The Bhagwan’s devotees — and his enemies — reflect on his legacy.

b71652c030e33478ae14b6b7cfdd4ff4865a5f5f

https://www.netflix.com/gr-en/title/80145240

Τα γεγονότα αυτά πυροδοτούν μια πολιτική και ποινική σύγκρουση ανάμεσα σε ένα επαναστατικό όραμα για ένα νέο τρόπο ζωής και στο κατεστημένο. Δυστυχώς, η σειρά ντοκυμαντέρ δεν διερευνά κάποιες όψεις κλειδιά κι έτσι δεν δίνει έναν καθαρό απολογισμό τής ιστορίας που βρίσκεται πίσω από την ιστορία.

Ουσιαστικά πρόκειται για μια συνομωσία τής κυβέρνησης των ΗΠΑ, από τον Λευκό Οίκο και κάτω, με στόχο να φέρουν εμπόδια στο όραμα τού Όσσο για μια κοινότητα βασισμένη στη συνειδητή ζωή.

Το μέγεθος των κυβερνητικών εκείνων προσπαθειών ήρθαν στο φως μόνο μετά από επανειλημμένες αιτήσεις που έγιναν μέσω τού Freedom of Information Act (Πράξη Ελευθερίας στην Πληροφόρηση).

Η συμμετοχή τού Λευκού Οίκου περιελάμβανε τον Γενικό Εισαγγελέα τού Προέδρου Ρήγκαν, τον Έντουϊν Μης΄ στο Κογκρέσο τους Γερουσιαστές Χάτφιλντ και Πάκγουντ τού Όρεγκον και τον Γερουσιαστή Ντόουλ τού Κάνσας΄ την Υπηρεσία Μετανάστευσης και Ιθαγένειας (΄΄INS΄΄), από τα ανώτατα στελέχη της έως τους τοπικούς ανακριτές΄ και σε επίπεδο πολιτείας, τον Κυβερνήτη τού Όρεγκον Ατίγε, τον Γερουσιαστή Ρόμπερτ Σμιθ, τον Γενικό Εισαγγελέα τού Όρεγκον Φρονμέγιερ, τον Εισαγγελέα τού Όρεγκον Τσαρλς Τέρνερ, αρκετούς βουλευτές τής πολιτείας αυτής καθώς και πολλούς άλλους.

Οι πολιτικοί αυτοί άσκησαν πίεση σε κάθε διαθέσιμη κρατική μονάδα, συμπεριλαμβάνοτνας το IRS, το INS και τους δικαστές, προκειμένου να κάνουν ό,τι μπορούσαν για να ΄΄απαλλαγούμε από αυτούς τους ανθρώπους.΄΄

Η ατμόσφαιρα τής μισαλλοδοξίας και της αδιαλλαξίας απεικονίζεται με τον καλύτερο ίσως τρόπο σε ένα σχόλιο τού επικεφαλής των ανακριτών τού INS στην περιοχή, τού Τόμας Κέησι, ο οποίος δήλωσε ότι ο Όσσο θα ΄΄απελλαθεί ως παράδειγμα για άλλες ομάδες και αιρέσεις.΄΄

Το όλο πλέγμα το ολοκλήρωνε η τοπική εχθρότητα ήδη από την πρώτη ημέρα, η οποία αντικατόπτριζε την ίδια ξενοφοβική ποιότητα, αποκαλώντας ΄΄καρκίνωμα΄΄ τους νεοαφιχθέντες, κραδαίνοντας συμβουλές τού Τύπου ΄΄από την Ινδία΄΄ που συνιστούσαν, ΄΄αν είναι αναγκαίο, να τους σφάξετε…΄΄

Τις προσπάθειες για τη δημιουργία μιας πρότυπης πόλης στην έρημο τού Όρεγκον την παρεμπόδιζαν πάνω στην κατασκευασμένη βάση – μια από τις πολλές που θα ακολουθούσαν – ότι επρόκειτο για ΄΄αγροτική γη,΄΄ όπου δεν ήταν νόμιμη η παρουσία ΄΄γραφείων.΄΄ Μην διαθέτοντας τον προσδιορισμό τής ΄΄πόλης,΄΄ οι κάτοικοι τής κοινότητας  Ρατζνίς υποχρεώθηκαν παρά τη θέλησή τους να αγοράσουν μια έκταση που ήταν από καιρό προς πώληση στην Αντελόπε, μια μικροσκοπική ΄΄πόλη φάντασμα΄΄ που απείχε 19 μίλια και είχε 40 κατοίκους, κυρίως συνταξιούχους, προκειμένου να υπάρξουν οι αναγκαίες υπηρεσίες. Αυτό το ονόμασαν ΄΄εισβολή΄΄ και το χρησιμοποίησαν αργότερα για να δικαιολογήσουν ακόμη πιο μεγάλες προσπάθειες για να ΄΄τους εκδιώξουμε.΄΄

Μόνο μετά από την καταστροφή τής κοινότητας, το Ανώτατο Δικαστήριο τού Όρεγκον επιβεβαίωσε εκείνο που το έβλεπε ο καθένας κι από μόνος του: ότι η γη δεν ήταν κατά καμία έννοια ΄΄αγροτική γη.΄΄  Το δικαστήριο επιβεβαίωσε ότι η γη θα μπορούσε να στηρίξει την ύπαρξη μόνον ΄΄9 αγελάδων΄΄ και ότι η αρχική συγκρότηση τής πόλης ήταν νόμιμη.

Η βασική εφημερίδα τής πολιτείας, The Oregonian, είχε ως κεντρικό της τίτλο τα λόγια τού κυβερνήτη, ΄΄ο Ατίγιε διαλέγει τους κατοίκους τής Αντελόπε κι όχι τους εισβολείς.΄΄ Τα υπόλοιπα μέσα ενημέρωσης ακολούθησαν την ίδια ανυπαρξία ΄΄δίκαιης και ισορροπημένης΄΄ δημοσιογραφικής κάλυψης – κι έτσι έριξαν λάδι στην μισαλλοδοξία. Η εφημερίδα The Oregonian δημοσίευσε αργότερα μια διαφήμιση καυχόμενη για το ρόλο της στην καταστροφή τής κοινότητας.

Οι κάτοικοι τού Ρατζνίσπουραμ, μέσω τού νομικού τους τμήματος, αντιστάθηκαν με αφοσιωμένη εντατικότητα στην άσχημη αυτή παραβίαση των βασικών τους δικαιωμάτων, παλεύοντας για την επιβίωση μέσω τού νομικού συστήματος.

Μια κρίσιμη στιγμή ήρθε όταν η Σήλα Σίλβερμαν (προσωπική γραμματέας τού Όσσο εκείνη την εποχή) διαφώνησε με τον Όσσο. Αποφάσισε ότι εκείνος ΄΄τα είχε χαμένα΄΄, κατά την έκφρασή της στο ντοκυμαντέρ. Αντιστεκόταν στον Όσσο με την ίδια ορμητικότητα με την οποία είχε επιδιώξει να υπερασπιστεί την ύπαρξη τής κοινότητας.

Ο Όσσο, ο οποίος είχε μείνει σιωπηλός επί πάνω από τρία χρονια, άρχισε τότε και πάλι να μιλά δημοσίως, αποκαλύπτοντας την όλη της προσέγγιση ως τελείως αντίθετη με το όραμα που εκείνη ισχυριζόταν ότι εκπροσωπεί. Όμως εκείνη ΄΄ήξερε πολύ καλά΄΄ τώρα πώς να εφαρμόζει την δική της εκδοχή τού οράματός του: ο σκοπός αγιάζει τα μέσα. Κατήντησε να διαπράττει ωμά εγκλήματα κι έπειτα διέφυγε μακριά.

Όπως αναφέρεται στο ντοκυμαντέρ, ο Όσσο αντιλήφθηκε τότε τις εγκληματικές της πράξεις και κάλεσε αμέσως το FBI για να ερευνήσει τα εγκλήματά της.

Η έρευνα εκείνη στην πραγματικότητα αποκάλυψε την εγκληματικότητα των ανακριτών. Το μόνο που τους ενδιέφερε ήταν να απελάσουν τον Όσσο έτσι ώστε να διαλυθεί η πόλη. Ελάχιστα τους ενδιέφερε η ΄΄βιολογική τρομοκρατία΄΄ τής Σήλα ή ΄΄η μαζική εμφύτευση κοριών,΄΄ εκτός και αν αυτά οδηγούσαν στον Όσσο. Όταν δεν γινόταν έτσι, οι αρχές προσπαθούσαν να βρουν κάποιον άλλο τρόπο για την απέλαση τού Όσσο, ακολουθώντας τελικά μια εν γνώσει τους λανθασμένη εφαρμογή των νόμων περί μετανάστευσης για να ασκήσουν διώξεις στον Όσσο.

Το φθινόπωρο τού 1985 κυκλοφορούσαν φήμες για επίθεση κατά της πόλης ώστε να συλλάβουν τον Όσσο. Αποτελούσε κοινή αντίληψη ότι κινητοποιούνταν η Εθνοφρουρά και άλλα επίπεδα των αστυνομικών δυνάμεων.  Απορρίπτονταν οι επανειλημμένες προσπάθειες των δικηγόρων τού Όσσο να συνεργαστούν σε σχέση με τυχόν εντάλματα ή ισχυρισμούς εναντίον του. Ο Τσαρλς Τέρνερ, εισαγγελέας των ΗΠΑ, δεν παραδεχόταν καν ότι υπάρχει κάποιο ένταλμα ή καταγγελία και αρνήθηκε ακόμη και να παραδοθεί ο Όσσο οικειοθελώς.

Υπήρχε ξεκάθαρα μια ατμόσφαιρα επικείμενης βίας. Έγινε αργότερα γνωστό ότι η Εθνοφρουρά είχε ήδη ανεβάσει πολυβόλα όπλα στα ελικόπτερά της!  Το Όρεγκον φαίνεται ότι σχεδίαζε το δικό του Γουάκο!

Ο Όσσο διέλυσε με μια του κίνηση τον κίνδυνο τής βίας: δέχτηκε τη συμβουλή όσων τον περιέβαλλαν να φύγει. Έφυγε με αεροπλάνο από το Ρατζνίσπουραμ διασχίζοντας τη χώρα μέσω μιας μακράς διαδρομής.

Η αναχώρησή του από το Ρατζνίσπουραμ ήταν ένα δώρο για τις αρχές, οι οποίες τότε ισχυρίστηκαν ότι εκείνος ΄΄ήθελε να διαφύγει΄΄  από το ανύπαρκτο ένταλμα.  Θα ΄΄διέφευγε΄΄ άραγε, έχοντας ήδη καταθέσει τα σχέδια πτήσης του στην FAA και έχοντας ακολουθήσει την πιο μακρά διαδρομή δια μέσου των ΗΠΑ, ενώ ο Καναδάς απείχε μόνον 20 λεπτά;

Η κίνηση αυτή απέτρεψε την όποια άσκηση βίας στο Ρατζνίσπουραμ, σήμαινε όμως ότι τώρα η βία θα στρεφόταν στον ίδιο τον Όσσο. Του έστησαν ενέδρα στο αεροδρόμιο τού Σαρλότ, στη Βόρεια Καρολίνα, όπου επρόκειτο να περιμένει να ολοκληρώσουν οι δικηγόροι του τις διαπραγματεύσεις για την παράδοσή του. Τον αλυσόδεσαν, τον έσειραν σε διάφορα μέρη των ΗΠΑ επί 12 ημέρες μέσα από έξι διαφορετικές φυλακές και κατά τη διαδικασία αυτή έβλαψαν μόνιμα την υγεία του. Επρόκειτο για μια στρατηγική τής κυβέρνησης για να εξαναγκάσει τον Όσσο να φύγει από τις ΗΠΑ.

Οι επιθέσεις κατά της εύθραυστης υγείας του ανάγκασαν τον Όσσο να επιτρέψει στους δικηγόρους του να προχωρήσουν σε μια συμφωνία ώστε να φύγει από τις ΗΠΑ, ενώ ταυτόχρονα διατηρούσε την αθωότητά του ενάντια στις ψεύτικες κατηγορίες.

Κατά τη διατύπωση τού Ρόμπερτ Γουΐβερ, πρώην Βοηθού Εισαγγελέα των ΗΠΑ, ΄΄Νομίζω ότι (οι ανώτεροι αξιωματούχοι) ήθελαν απλώς να κάνουμε εμείς την βρώμικη δουλειά στη θέση τους… η υπόθεση ήταν πολιτικά δύσκολη.΄΄  Ο Εισαγγελέας των ΗΠΑ και Κυβερνήτης Ατίγιε παραδέχτηκε ότι δεν υπήρχε κανένα στοιχείο εναντίον τού Όσσο που να τον συνδέει με τα κακουργήματα τής Σήλα.

Τελικά η Σήλα πήρε και ένα δώρο για τα εγκλήματά της, επιτρέποντας η ατέλειωτη επανάληψη τού ΄΄μεγαλύτερου γεγονότος βιολογικής τρομοκρατίας στην Αμερική΄΄ να εξακολουθεί να απευθύνεται στον Όσσο και τους ανθρώπους του έως και σήμερα. Κανείς δεν ρωτάει, αν επρόκειτο για κάτι το τόσο τρομερό, γιατί επέτρεψαν στη Σήλα να βγει από τη φυλακή μετά από 39 μόνο μήνες, για λόγους ΄΄καλής συμπεριφοράς,΄΄ ενώ δεν δόθηκε καν συνέχεια σε κανένα από τα ομοσπονδιακά της αδικήματα.

Αναρωτιέται κανείς αν δεν θα βρισκόταν ακόμη και σήμερα στη φυλακή ο Όσσο, αν είχε βρεθεί έστω και ένα ίχνος ένδειξης που να τον συνδέει με τα εγκλήματα τής Σήλα.

Συνοπτικά θα μπορούσε κανείς να πει ότι ήταν κάποτε ένας Ινδός, ο οποίος φορούσε φόρεμα και ένα ασυνήθιστο καπέλο, ο οποίος οδηγούσε έναν στόλο από ακριβά αυτοκίνητα μέσα σε μια πόλη που έφερε το όνομά του στα σανσκριτικά, όπου όλοι ήταν ντυμένοι στα κόκκινα, εργάζονταν χωρίς να παίρνουν χρήματα αλλά μόνο από αγάπη για ένα όραμα ενός διαφορετικού κόσμου βασισμένου στο διαλογισμό, όπου δεν υπήρχε καμιά στήριξη για την οικογένεια, την ιδιωτική ιδιοκτησία ή κάποια θρησκεία και όπου όλοι ήταν χορτοφάγοι – μέσα ακριβώς στη μέση τής συντηρητικής χώρας των καουμπόηδων!

 

http://www.osho.com/el/read-media-and-publishing/wild-wild-country-i-istoria-piso-apo-tin-istoria

 

2 comments on “Wild Wild Country: Η ιστορία πίσω από την ιστορία

  1. Καλή μέρα και καλή βδομάδα να έχουμε Έφη μου!
    Δεν θα σχολιάσω δημοσίως τα όσα γνωρίζω από μια πολύ καλή φίλη που έζησε στο κοινόβιο του Ρασνίς που μετονομάστηκε Όσσο… 😦

    Πολλά πολλά ΑΦιλάκια καρδιάς! 🙂

    Liked by 1 person

    • Kαλημέρα Στεφανία ! Το ντοκιμαντέρ τα είπε και τα έδειξε όλα…..

      Ούτε που μπορούσα ποτέ να φανταστώ τι έγινε εκεί μέσα….

      Μα πιο πολύ από όλα με σοκάρισε η προδοσία και του Όσσο και της Σίλα ……..

      Καλή εβδομάδα να έχουμε!!!! Φιλιά!!!

      Liked by 1 person

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s