Η ικανότητα να θυμόμαστε – The ability to remember

Σε μια κοινωνία που εστιάζει τόσο πολύ στα υλικά υπάρχοντα, λίγα πράγματα εμπλουτίζουν τη ζωή μας περισσότερο από τις αναμνήσεις στοργής, τις ιστορίες που μοιραστήκαμε και τις ιδιαίτερες στιγμές με τις γιαγιάδες και τους παππούδες μας.

In a society that focuses so much on existing materials, few things enrich our lives more than the memories of affection, the stories we shared and the special moments with our grandmothers and grandparents.

Efi’s crafts 2018

Η κληρονομιά που αφήνουν πίσω τους

Μια γιαγιά ή ένας παππούς μπορεί να αφήσει πίσω του ένα σπίτι, ένα περιβόλι με μηλιές ή ακόμα και ένα σετ ασημικών εκατό χρονών. Ωστόσο τίποτα από τα παραπάνω δεν έχει σημασία στη γλώσσα της καρδιάς. Continue reading

Μετατραυματικό στρες: Βγείτε από το φαύλο κύκλο

While some people understandably crumble after extraordinarily harrowing events, others, have an extraordinary capacity to rebound and survive

Το μετατραυματικό στρες είναι μια διαταραχή που προκαλείται ύστερα από μια πολύ τραυματική εμπειρία που έζησε κανείς, και η οποία είτε απείλησε τη σωματική του ακεραιότητα είτε συγκλόνισε το συναισθηματικό του κόσμο.

Post traumatic stress is a disorder caused by a very traumatic experience experienced by one who either threatened his physical integrity or shocked his emotional world.

PTSD-1024x768

Από μετατραυματικό στρες πάσχουν συχνά άνθρωποι που έχουν επιζήσει πολέμων και φυσικών καταστροφών, αλλά, πολλές φορές, ακόμη και άτομα που έχουν πέσει θύματα σεξουαλικής ή συναισθηματικής κακοποίησης…

Post-traumatic stress is often experienced by people who have survived wars and natural disasters, but many times even people who have been victims of sexual or emotional abuse …

 

Βοήθεια που μπορεί να προσφέρει κανείς στον εαυτό του ύστερα από τραυματικές εμπειρίες

  • Αναζήτηση υποστήριξης από συγγενείς και φίλους
  • Συντροφιά με άλλους
  • Συζήτηση για προσωπικά συναισθήματα
  • Προσοχή στο τι λένε οι άλλοι για τα δικά τους συναισθήματα
  • Αποδοχή ότι πρόκειται για περίοδο οδύνης και πένθους
  • Αποδοχή ότι το κλάμα αποφορτίζει
  • Επαναφορά των καθημερινών συνηθειών
  • Επίλυση προβλημάτων, ξεκινώντας με μικρά βήματα και θέτοντας μικρούς αλλά εφικτούς κάθε φορά στόχους
  • Καλή διατροφή, άσκηση, χαλάρωση, ύπνος
  • Δραστηριότητες που προκαλούν ευχαρίστηση

Continue reading